Jak talenty Gallupa wspomagają rozwój mojej marki?
Zrobienie testu Gallupa i poznanie jego wyników, to była dla mnie połowa sukcesu. Dopiero konsultacja testu Gallupa z Agnieszką Łozińską-Moriak z „Czas na rozwój”, pozwoliła mi na pełną analizę moich mocnych stron. W dzisiejszym wpisie chciałabym podzielić się z Tobą tym, jak wykorzystuję swoje talenty, aby rozwijać własną markę. Zdradzę również co jest moją słabą stroną i jak sobie z nią radzę.
Co to jest test Gallupa?
Test Gallupa to narzędzie stworzone przez firmę Gallup, które ma na celu identyfikację talentów. Bazuje na założeniu, że każdy człowiek ma unikalne talenty i mocne strony, które mogą być wykorzystywane do osiągnięcia sukcesu w życiu zawodowym i osobistym. Test pomaga odkryć 34 talenty w odpowiedniej kolejności i pozwala zrozumieć, w czym się człowiek wyróżnia.
Poniżej przedstawiam Ci moje TOP10, które pomagają mi w codziennym rozwoju marki Mydlane Rewolucje, pod którą sprzedaję:
- autorskie rzemieślnicze mydła,
- materiały edukacyjne o tworzeniu domowych kosmetyków,
- składniki do robienia kosmetyków,
- gotowe zestawy DIY,
- zestawy prezentowe.
1. Rozwijanie innych
Na pierwszym miejscu w TOP10 pojawiło się „rozwijanie innych”. Nic dziwnego. Od kilku lat uczę innych jak robić mydła i inne domowe kosmetyki. W naturalny sposób dzielę się z swoją wiedzą, obserwacjami oraz doświadczeniem. Wyjaśniam, zachęcam, motywuję… Tym samym pomagam innym rozwijać swoją nową pasję, czerpiąc z tego dużą satysfakcję. Każdy postęp moich podopiecznych, nawet ten niewielki, sprawia mi radość.
2. Zgodność / harmonia
Kolejnym talentem, który pomaga mi w rozwoju marki jest talent „zgodności” / „harmonii”. Jest on u mnie widoczny na wielu płaszczyznach.
PRZY TWORZENIU MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH:
- obiektywizm – w moich ebookach opisuję własną drogę do wykonywania kosmetyków w domowym zaciszu,
- konsekwencja – ważne jest dla mnie to, aby moje ebooki były spójne, nie tylko pod kątem merytorycznym, ale również wizualnym.
PRZY ROZWOJU MARKI:
- porozumienie – szukam obszarów porozumienia we wszystkich możliwych aspektach, pozwala mi to prowadzić firmę zarówno w zgodnie z moimi klientami jak i własnymi wartościami,
- spokój – lubię jednostajne tempo pracy, bez pośpiechu oraz presji czasu, kiedy trzeba – odpuszczam.
3. Bliskość
Talent „bliskość” był dla mnie największym zaskoczeniem, gdyż w żaden sposób nie potrafiłam go przełożyć na moje życie zawodowe. Dopiero konsultacja testu Gallupa z Agnieszką Łozińską-Moriak ukierunkowała mnie dlaczego jest on u mnie tak wysoko.
Wyszło na to, że to właśnie dzięki „bliskości” jestem w stanie efektywniej budować relacje z klientami. Słucham ich potrzeb, opinii i sugestii, co pozwala mi lepiej dostosować ofertę do ich oczekiwań. Z moich obserwacji wynika, że moja grupa docelowa szuka prostych i szybkich rozwiązań. Dlatego celowo używam w moich przepisach na domowe kosmetyki łatwych do rozumienia słów. Podążam za ideą „mniej znaczy więcej”. Maksymalnie upraszczam ich proces tworzenia oraz szukam rozwiązań, aby było szybciej i efektywniej. Jestem przeszczęśliwa, gdy otrzymuję maila od klientki „Pani Małgosiu. Udało mi się zrobić mydło! To było rzeczywiście proste! Dziękuję”.
4. Odpowiedzialność
Odkąd pamiętam mam głębokie poczucie „odpowiedzialności” za to co mówię i robię. W kontekście sklepu moja odpowiedzialność skłania mnie również do dbania o najwyższą jakość:
- rzemieślniczych mydeł – są wykonane z wyjątkową starannością z najlepszych surowców,
- ebooków – jest w nich konkretna i rzetelna wiedza w oparciu o moje własne doświadczenie,
- zestawów DIY do robienia mydeł – wszystkie składniki są wysoce wyselekcjonowane.
Odpowiedzialne podejście do biznesu pomaga mi również w budowaniu długofalowej strategii. Unikam krótkotrwałych decyzji, które mogą zaszkodzić firmie, koncentrując się na trwałym rozwoju.
Staram się wszystkie sprawy prowadzić do końca, nawet gdy pojawiają się trudności. Dlatego po ponad 10 latach etatowej pracy doszłam do wniosku, że jednak wolę środowisko, w którym mogę funkcjonować niezależnie, na własnych zasadach. Dało mi to poczucie, że każde rozpoczęte zadanie będzie miało nie tylko swój koniec, ale również widoczny efekt.
5. Empatia
Dzięki „empatii” jestem w stanie lepiej zrozumieć swoich klientów. Dość często wchodzę z nimi w relacje poprzez newsletter oraz posty na Facebooku i Instagramie. Pytam o ich potrzeby. Następnie staram się sprostać ich oczekiwaniom. Ponadto zawsze podchodzę do problemów klientów indywidualnie – ze zrozumieniem i współczuciem.
Klienci docenią to, że ich potrzeby są brane pod uwagę, a problemy nie są bagatelizowane. Zdecydowanie przekłada się to na ich lojalność i powroty do mojego sklepu.
6. Odkrywczość
Fascynują mnie pomysły oraz innowacyjność. W kontekście kosmetyków lubię eksperymentować z różnymi składnikami, wzorami i technikami. Szukam między nimi powiązań, a następnie wynajduję najprostszą drogę do osiągnięcia celu. Pozwala mi to na tworzenie ciekawych i prostych przepisów.
Moja „odkrywczość” pomaga mi również w opracowaniu unikalnych produktów oraz strategii marketingowej rozwoju marki. Z łatwością uczę się nowych kanałów sprzedaży lub sposobów promocji, które przyczyniają się do zwiększenia ilości zamówień w sklepie.
7. Bezstronność
„Bezstronność” to kolejny talent Gallupa, który był dla mnie zaskoczeniem. Dopiero podczas konsultacji testu zrozumiałam jak mocno jest on we mnie zakorzeniony i widoczny w wielu obszarach.
RELACJE Z KLIENTAMI:
- uważam, że nie ma ludzi mądrzejszych i lepszych, w każdym człowieku z łatwością odnajduję coś wartościowego i bardzo to doceniam,
- dążę do tego, aby każda osoba miała takie same możliwości rozwoju i dostęp do informacji (dlatego też stworzyłam warsztaty online „Jak zrobić mydło w 5 krokach?”, dając możliwość nauki zrobienia swojego mydła z każdego zakątku świata).
ROZWÓJ SKLEPU:
- jako osoba bezstronna jestem bardziej skłonna do dokładnej i obiektywnej oceny swoich produktów,
- rzetelnie określam, czy produkty te spełniają oczekiwania klientów i stale dążę do ich ulepszania,
- skuteczniej analizuję opinie klientów – rozumiem ich potrzeby i uwagi bez osobistego uprzedzenia,
- skuteczność moich działań marketingowych oceniam na podstawie faktów i danych, a nie emocji – elastycznie dostosowuje nową strategię promocyjną, aby osiągnąć lepsze wyniki.
8. Uczenie się
Mam wielką chęć „uczenia się” i ciągłego doskonalenia. Co ciekawe, bardziej ekscytuje mnie sam proces uczenia się, a nie jego wynik. Uwielbiam eksperymentować z nowymi technikami robienia mydeł, składnikami oraz wzorami. Intuicyjnie wiem jak uczyć się, aby osiągnąć najlepszy wynik. Moja naturalna zdolność szybkiego wyłapywania najistotniejszych informacji sprawia, że posiadam wyselekcjonowaną i konkretną wiedzę, którą przekazuję swoim klientom.
Ponadto zdolność „uczenia się” pozwala mi na ciągłe doskonalenie sklepu internetowego oraz działań marketingowych (media społecznościowe, nowe technologie, SEO, reklamy itp.), aby dotrzeć do szerszej grupy klientów. W razie zmiany technologii, regulacji prawnych bądź trendów, dość szybko dostosowuję swój biznes do nowych okoliczności.
9. Optymista
„Optymizm” pomaga mi przede wszystkim w znalezieniu dobrych stron każdej sytuacji oraz łagodne przekazanie ich swoim czytelnikom. Uważam, że każde niepowodzenie, to nowe doświadczenie, z którego trzeba wyciągnąć wnioski i iść dalej. Ponadto z optymizmem tworzę pełne wartości ebooki, w których dzielę się swoją wiedzą i umiejętnościami. Zawsze zachęcam w nich, aby skupić wzrok na pozytywach. W razie problemów uspokajam, szukając alternatywnych rozwiązań.
10. Indywidualizacja
Dzięki talentowi „indywidualizacja” z łatwością przychodzi mi zrozumienie indywidualnych potrzeb moich klientów. Skrupulatnie czytam ich opinie, aby zbadać jakie produkty i treści są dla nich najważniejsze. Pozwala mi to na ułożenie oryginalnej oferty. W przeciągu ostatnich kilku lat:
- Wprowadziłam do sklepu piękne kompozycje zapachowe, które sprawiają, że używanie kosmetyków jest zdecydowanie milsze. Na dzień dzisiejszy mogę śmiało stwierdzić, że to był strzał w 10. Wiele moich klientów wraca właśnie po nie, twierdząc, że są to najpiękniejsze zapachy kosmetyczne na polskim rynku.
- Autorskie ebooki z gotowymi przepisami na domowe kosmetyki do kolejna kwestia, która mnie wyróżnia na tle innych firm.
- Regularnie poszerzam sklep o nowe, unikatowe zestawy DIY do robienia mydeł.
- Te same zestawy można kupić również w ramach subskrypcji zestawów DIY – jedyne takie rozwiązanie na polskim rynku.
- Ponadto stworzyłam produkty, które są dostępne tylko w moim sklepie (forma do robienia mydeł o niestandardowym wymiarze, etykiety na mydła itp).
- Mam w ofercie zestawy prezentowe, w których w prosty sposób można samemu dobierać poszczególne produkty – wbrew pozorom, mało który sklep ma taką funkcjonalność.
Moje słabe talenty Gallupa
Konsultacja testu Gallupa u Agnieszki Łozińska-Moriak dała mi sporo do myślenia w tym obszarze. Zgodnie z wynikiem testu Gallupa nie mam ani jednego talentu z kategorii „Wpływania” (jak aktywator, dowodzenie, komunikatywność, poważanie czy rywalizacja). Wniosek jest z tego jeden – influencerka ze mnie żadna. I tutaj narodziło się pytanie: czy to źle z punktu widzenia rozwoju firmy? Okazało się, że nie. Po prostu te obszary prowadzenia działalności mogę przekazać tym, którzy posiadają te talenty w swoim TOP10.
A jak to się ma do mojej marki? I jakimi działaniami mogę to zrównoważyć? Na przykład nawiązując współpracę z:
- blogerami, stałymi klientami albo najaktywniejszymi fanami na kanałach Social Media – wysyłając paczki z zestawami DIY do zrobienia kosmetyków lub nowymi produktami ze sklepu, z prośbą o umieszczenie wpisu na swoim blogu bądź opinii na Facebooku i Instagramie (akurat paczki z produktami wysyłam na tej zasadzie regularnie i uważam, że jest to strzał w 10),
- osobami, które doskonale odnajdują się w kontaktach społecznych – i z nimi wspólnie zorganizować warsztaty stacjonowane z tworzenia mydeł bądź razem pojechać na targi branżowe (to podpowiedziała mi Agnieszka i już do głowy przyszły mi pewne ciekawe pomysły).
Czy konsultacja testu Gallupa jest konieczna?
Zanim zrozumiałam w 100% moje talenty Gallupa, dwa lata błądziłam i zastanawiałam się nad jego wynikiem. Kilka miesięcy temu kupiłam nawet książkę „Czas na Twoje mocne strony” autorstwa Dominika Jaszczuka i Malwiny Angerman-Kowalska. Niestety książka ta zupełnie nic nie wniosła w zrozumieniu moich talentów, tracąc jedynie czas.
Dopiero konsultacja testu z ekspertem Gallupa Agnieszką Łozińską-Moriak z „Czas na rozwój” pomogła mi w zrozumieniu wyników testu oraz wskazała jak powinnam je praktycznie wykorzystywać. Dzięki temu koncentruję się na rozwoju moich mocnych stron, tym samym naturalnie osiągając jeszcze lepsze wyniki w życiu zawodowym. A zadania, w których „nie czuję się dobrze”, z pełną świadomością i bez żadnych wyrzutów sumienia, oddelegowuję innym.
Hej. Mam na imię Gosia. Pod swoją marką Mydlane Rewolucje nie tylko sprzedaję własne mydła, ale również edukuję innych, jak je zrobić od podstaw w domowym zaciszu. Moje receptury cechuje prostota i minimalizm. Jako autorka pierwszych w Polsce warsztatów online „Jak zrobić mydło?” oraz licznych ebooków udowadniam, że na podstawie kilku łatwo dostępnych składników można stworzyć prostą kostkę mydła o skutecznych właściwościach. Uwielbiam dzielić się swoją pasją i wiedzą. Jestem szczęśliwa i dumna z możliwości inspirowania innych do tworzenia prostych domowych kosmetyków.
Jeśli trafiłaś na ten wpis, to mogą Cię zainteresować również poniższe treści: